Zo loodsen we Grolsch door een grote business-transformatie

Zo loodsen we Grolsch door een grote business-transformatie

"Een complex Global Template implementatieproject verteerbaar maken voor een brouwer en de onzekerheden beperken - dit is wat we gevraagd én gekregen hebben van P2", aldus Lorant Kovacs, Strategy en Business Development Director bij SABMiller Royal Grolsch.

Grolsch Global Template is één van de grootste business-transformatie programma's in de geschiedenis van Grolsch. Behoorlijk complex en met verschillende interne en externe stakeholders.

SABMiller wil dat al haar brouwerijen wereldwijd uniform rapporteren om prestaties met elkaar te kunnen vergelijken en eenduidiger te kunnen aansturen. Hierdoor kan SABMiller Royal Grolsch beter beslissingen op lokaal, regionaal en mondiaal niveau nemen.

De doelstellingen

De operationele processen zijn efficiënter, minder complex en zorgen voor betere informatie, ondersteund door een geïntegreerd IT-platform (SAP). Voor de consument betekent dit dat Grolsch zich niet uit de markt prijst in de sterk concurrerende biermarkt.

Het P2-team, Bart Bankers, Gerard Leenders en Jefte de Bruin, heeft gezorgd voor een vlotte start van het project door:

  • Het project tot leven te brengen: mobiliseren kernteam en inrichten van de projectstructuur.
  •  Implementatie van een Project Management Office (PMO).
  • Opstellen van het initiële projectplan:
    • Borgen integratie van het Grolsch Global. 
    • Templateproject met aanverwante projecten.
    • Het leveren van de eerste (tussen)resultaten.
    • Procesintegratie
    • Verbindingsteam tussen de Grolschorganisatie, de wereldwijde template-organisatie en de belangrijkste leveranciers.
    • Kwaliteitsmanagement.
    • Realisatie van de toegevoegde waarde en benefitsmanagement.